خرید هاست: شاید بتوان گفت اولین کاری که بعد از طراحی سایت باید انجام داد، خرید دامنه و هاست باشد. در این مقاله قصد داریم به موضوع هاست بپردازیم. اما ابتدا باید با مفهوم سرور آشنا بشویم.

خرید هاست

خرید هاست

سرور چیست؟

سرورها کامپیوترهای قدرتمندی اند که همواره روشن اند و برای ذخیره. پردازش و مدیریت داده های شبکه ها. دستگاه ها و سیستم ها از آن استفاده می شود. سرورها تقریبا تمامی امکانات یک کامپیوتر معمولی یا لپ تاپ را دارند و می توانند کارهای آن را انجام دهند. یک رایانه نیز می تواند خدمات یک سرور را ارائه دهد. با این تفاوت که این کامپیوترها کارایی پایینی دارند.

هاست چیست؟

HOST یا میزبان شبکه بخشی از یک سرور است که بر روی یک شبکه. با هاست های دیگر لینک شده و قابلیت ارسال و دریافت داده ها. برنامه های کاربری و خدمات را دارد. هر هاستی آی پی (IP) منحصربه فرد خود را در یک شبکه TCP/IP داراست. که این آی پی شامل شماره محلی دستگاه. و شماره شبکه ای که به آن تعلق دارد، است.

کاربرد خرید هاست

شما برای اینکه وب سایت خود را در شبکه اینترنت در دسترس دیگران قرار دهید نیاز دارید. که خرید هاست انجام دهید. هاست به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود و داده های تان را در سرورهای اختصاص یافته خود ذخیره کنید. شرکت های هاستینگ (شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور) این ضمانت را به شما می دهند.که وب سایت شما عملکرد بهینه ای خواهد داشت. و داده های تان از امنیت لازم برخوردار خواهد بود.

تفاوت خرید هاست و سرور

بطور خلاصه هاست دستگاهی است. که به کامپیوترها متصل می شوند. این کامپیوتر می تواند لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت نیز باشد. در مقابل سرور قطعه ای از یک سخت افزار یا حتی یک نرم افزار است که می تواند. به دستگاه های دیگر یا برنامه هایی که به شبکه متصل شده اند. خدمات ارائه دهد. به عبارت دیگر، وظیفه هاست، به اشتراک گذاری و مصرف منابع موجود در شبکه است. در حالی که نقش سرور، ارائه خدمات است. هم سرور و هم هاست، برای اینکه عملکرد موثر و کارامدی داشته باشند. به یک شبکه نیاز دارند.

خرید هاست 1

خرید هاست 1

انواع خرید هاست

اگر تاکنون تجربه خرید هاست داشته باشید. احتمالا با انواع آن و ویژگی هایشان آشنا شده اید. در اینجا میخواهیم به تعدادی از انواع هاست ها و ویژگی های آن ها بپردازیم.

هاست اشتراکی (shared web hosting):

در هاست اشتراکی. به چندین وب سایت اجازه داده می شود. تا از یک سرور واحد استفاده کنند. معمولا شما نمی دانید. که منابع سروری که استفاده می کنید. با چه کسانی یا وب سایت هایی به اشتراک گذاشته شده است. هر مشتری یا وب سایت محدودیتی در میزان کل منبع سروری که استفاده می کند. دارد که این محدودیت در قالب بسته های هاست تعریف می شود.

هاست اختصاصی (dedicated web hosting):

زمانی که شرکت های هاستینگ، از یک یا چند سرور تنها برای میزبانی یک مشتری استفاده می کنند. در واقع هاست اختصاصی ارائه داده اند. به عبارت دیگر می توان گفت یک وب سایت بزرگ در یک سرور فیزیکی آپلود شده است. در وب سایت هایی که از ترافیک بسیار بالایی برخوردارند  و به ثبات نیاز دارند، معمولا از هاست اختصاصی استفاده می شود.

مهم

هاست یا سرور مجازی (VPS): که مخفف virtual private server است. سرویسی مابین هاست اختصاصی و هاست اشتراکی است. و یک راه حل امن و پایدار برای میزبانی وب است. در این سرویس که از یک تکنولوژی به نام hypervisor استفاده می شود. تقسیماتی که در سرور صورت گرفته. هر کدام امکانات بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارند و کاربر می تواند بدون در نظر گرفتن. هاست های دیگر، مطابق نیاز خود سیستم یا برنامه خود را نصب کند.

خرید هاست 11

خرید هاست 11

 

هاست وردپرس:

تفاوت این هاست با موارد دیگر این است. که شرکت هاستینگ، سرور و فایل های شما را درصورتی که هاست وردپرسی خریده باشید. به طور خاص برای این پلتفرم بهینه سازی می کند.

هاست ابری (cloud web hosting):

این هاست از سروری مجازی برای میزبانی وب سایت ها استفاده می کند. هاست ابری وب سایت را قادر می سازد. که از منابع چندین سرور بهره ببرد و در نتیجه عملکرد سریع تری به دنبال دارد.

هاست رایگان ( free web hosting) :

این نوع هاست نیز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و شرکت های هاستینگ اغلب برای جذب مشتری آن را ارائه می دهند. از آنجا که نگهداری دیتا، ارائه هاست و پشتیبانی از آن کلی هزینه بر است لذا، این نوع هاست مطمئنا محدودیت زیادی خواهد داشت و ارزشی برای استفاده کاربرانی که به دنبال گسترش کسب و کار وب سایت خود هستند، ندارد.

ویژگی های یک هاست

در بالا، به انواع هاست برای خرید اشاره کردیم. مقوله خرید هاست یک امر بسیار مهم در طراحی سایت و کسب و کارهای اینترنی است. در این قسمت می خواهیم به ویژگی های یک هاست خوب بپردازیم تا به هنگام خرید، این فاکتورها را در نظر بگیرید.

  • مقدار پهنای باند
  • مقدار فضای ذخیره سازی
  • تعداد دامنه ها و زیردامنه ها
  • پشتیبانی از پایگاه داده.
  • نصب آسان
  • پشتیبانی فنی
  • دسترسی پوسته
  • پشتیانی از زبان
  • adWords رایگان
  • بکاپ گیری از سایت
  • انتخاب سیستم عامل
  • برنامه های کاربردی اضافی
  • به روز بودن

بهترین سایت خرید هاست

اگر در جستجوهای خود ترغیب تبلیغات زرد نشویم و از خرید هاست رایگان منصرف شویم.! می توانیم سایت هایی را پیدا کنیم که خدمات هاستینگ با هزینه مناسب ارائه می دهند. در ادامه به تعدادی از بهترین وب سایت های خرید هاست ابری، اشتراکی، اختصاصی یا غیره اشاره می کنیم:

  • ایران سرور (iranserver)
  • میزبان فا
  • پارس پک
  • هاست ایران
  • ایران وب میزبان
    خرید هاست 112

    خرید هاست 112

نتیجه گیری خرید هاست

خرید هاست به دقت زیادی نیاز دارد. اگر تازه به طراحی سایت اقدام کرده اید، پیشنهاد اول این است که از یک هاست اشتراکی استفاده کنید. شما می توانید بعدا درصورتی که ترافیک سایت تان افزایش یافت، به هاست قدرتمندتری رجوع و نقل مکان کنید. اما اگر از همان ابتدا بررسی کرده و متوجه شدید که هاست اشتراکی، قابلیت پاسخگویی به نیاز های وب شما را ندارد، می توانید دیگر موارد را بررسی کنید.

  • در این بررسی باید به فاکتورهایی از قبیل RAM، فضای دیسک، استفاده از CDN، پهنای باند و سایر منابع قابل اندازه گیری توجه کنید. اگر تاکنون تجربه خرید هاست و دامین رایگان یا غیر رایگان را داشته اید، ممنون می شویم که تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: گروه مطالعاتی افرند