خرید نهال گردو پیوندی : از دوران قدیم تا به امروز میوه ها نقش بزرگی در زندگی بشر داشته اند چرا که تمامی ویتامین ها را برای بدن اینسان تعمین کرده اند و یکی ار این میوه ها می تواند گردو پیوندی در نهالستان اتاش نهال باشد! برای اینکه مفهوم بهتری از گردو های پیوندی داشته باشید در ادامه مطالب با ما همراه باشید.!

در ادامه می پردازیم به:
•    نهال گردو پیوندی چیست؟
•    انواع نهال گردو پیوندی
•    مزایای نهال گردو پیوندی
•    معایب نهال گردو پیوندی
•    خرید نهال گردو پیوندی 
•    اتاش نهال
•    کلام آخر

خرید نهال گردو پیوندی

نهال گردو پیوندی چیست؟

به نهال های گردوی که مراحل رشت خود را از طریق پیوند اغاز می کنند نهال پیوندی یا trans planted seedling گفته می شود.
البته تعریف گردو های پیوندی به اینجا خطم نمی شود و در ادامه بیشتر در موردش صحبت کردیم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید!

انواع نهال گردو پیوندی

نهال های گردو پیوندی انواع مختلفی دارد و هر یک در شرای آب و هوای و شرایط جوی خاص خود رشد می کند این گردو های پیوندی عبارتند از:

1.    گردو پیوندی ژنوتیپ

نکته بسیار قابل توجه این گردو ها این است که در هر هکتار حدود 9 الی 10 تن بار دهی خالص سالانه دارند و بسیار پر رونق هستند این گردو ها برای استفاده و فروش نیز بسیار عالی و در بازار جایگاه خود را دارند پوست این گردو ها نازک و باریک بوده و در اثر سرمای شدید موجب پوچی گردو ویا سرما زدگی می شوند!

2.    گردو پیوندی پدرو

این گردو ها اغلب در مناطق کردستان و سرد سیر دیده میشود چون مقاوت بسیار بالای در برابر سرما دارد! البته فقط بحث مقاومت نیست جدا از این تعم بسیار خوب این گردو قوغا کرد است و با جرعت می توان گفت: یکی از بهترین و وش تعم ترین گردو پیوندی در ایران شناخته می شود.

3.    گردو پیوندی فرانکت

این گردو برای اولین بار در کشور آمریکا کاشته شد یعنی می توان گفت گردو فرانکت یک گردو خارجی است و البته گردو بسیار حساسی است و نباید در دمای پایین تر از 20درجه کاشته شود چون اسیب پذیر بوده و موجب سرمازدگی این گردو در دمای پایین تر از 20 درجه می شود.

4.    گردو پیوندی ژنوتیک برتر مراغه

به گفته گوگل همان طور که از نامش پیداست این گردوی مراغه است این گردو با باردهی بالا و نتیجه دهی سریع امروز یکی از بهترین گردو های پیوندی در ایران شده است! چرا که هم میتوان این نوع گردو را در مناطق سرد سیر کاشت و با بازدهی بالای که دارد تمامی کشاورزان را از خود راضی کرده است.

5.    گردو پیوندی کانادایی برتر

این گردو یک گردو خارجی است و همان طور که از نامش پیداست یک ژن برتر در گردو ها بوده و از کانادا الهام گرفته شده و در ایران نیز کاشته شد امروزه این گردو در خارج است کشور بسیار پر رونق بوده و خواهان زیادی در خود کشور کانادا دارد چرا گه از آن به عنوان یک ژن برتر نیز یاد میشود.

خرید نهال گردو پیوندی1

مزایای نهال گردو پیوندی

گردو پیوندی از مزایای زیادی برخوردار است مثال نه تنها گردو بلکه هر نهال پیوندی زمانی که پیوندش زده میشه یه جورایی برتر میشه!
و میزان باردهیش بیشتر میشه نه تنها میزان بار دهی بلکه در زمان کمتری نیز کشاورز رو به نتیجه میرسونه یعنی اگر یک درخت گردو کاشته بشه شاید چند سال طول بکشه تا به باردهی برسه اما گردو پیوندی در کمتر از 5 سال شما رو به اون باردهی که می خوایین میرسونه!

معایب نهال گردو پیوندی

در اصل گردو  های پیوندی معایب ندارند! و عیب اصلی کم بود نهالستان های گردو های پیوندی است! چرا که امروزه در ایران کمتر نهالستانی گردو های پیوندی رو به مشتریان خود ارائه بده خب دلیل این مشکل چیه؟ گردو پیوندی نگهداری آن بسیار سخت بوده و تا زمانی که آن را به دست مشتریان خود دهند باید حدود یک سال بر روی گردو های پیوندی با ظرافت کامل کار بشه! چرا که گردو های که پیوند زده می شوند از احمیت زیادی برخورداراند و نه تنها هنگام پیوند زدن این گردو ها باید دقت لازم را داشته باشند بلکه باید به طور دقیق و منظم ازشون نگهداری کنند.

خرید نهال گردو پیوندی 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نهالستان ها هم وارد دنیای مجازی شدند یعنی شما برای خرید نهال خود نیازی نیست چند استان سفر کنید می توانید به راحت از پشت گوشی نهال گردو پیوندی خود را سفارش دهید، اما خرید نهال گردو امروزه برای کاربران یک مشکل بزرگ است چرا که نمی دانند از کدام نهالستان باید خرید کنند اما اینجا اطلاعات لازم برای خرید نهال رو به شما می دهیم! 
•    همیشه سعی بر این داشته باشید از نهالستان های معتبر خرید کنید!
•    نهالستان های که مجوز های لازم را دارا باشند مورد تایید هستند!
•    در نظر داشته باشید ایا نهال های که به شما می فروشد ضمانت میکند؟

اتاش نهال

شروع فعالیت اتاش نهال درسال 1388 و استارت کاری در چندین سال اخیر باعث شد که امروز اتاش نهال یکی از معتبر ترین و بهترین نهالستان های کشور شناخته شود چرا که الان 13 سال است در زمینه خرید و فروش نهال فعالیت می کند و خدمات بیشمار خود را به مشتریان عزیز خود ارائه می دهد اتاش نهال با چندین سال سابقه در زمینه فروش نهال در خدمت شما عزیزان می باشد.

خرید نهال گردو پیوندی2

کلام اخر و نتیجه گیری

از اونجایی که ما تمامی نکات رو پوشش دادیم اومید واریم این مقاله جای استفاده بوده باشه و جواب سوالی که می خواستن رو پیدا کرده باشین.
و اما برای خرید نها گردو پیوندی که اگر می خواهید خرید راحت و اسان و از یک نهالستان معتبر داشته باشید پیشنهاد ما به شما اتاش نهال است! اتاش نهال نه تنها خدمات فروش را به شما عزیزان ارائه می دهد بلکه مشاوره رایگان را هم دارا بوده و شما می توانید قبل از خرید با کارشناسان اتاش نهال تماس حاصل فرمایید و مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید.
منبع: نهالستان اتاش